Spoločnosť: EASY HOMES SOLUTIONS, s.r.o.
Sídlo spoločnosti: Studentská 1999/55a, 323 00 Plzeň
Identifikačné číslo: 02869730
Úvodné ustanovenia
Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len „reklamácie“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom. Záležitosti neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia právnym poriadkom Českej republiky. Predávajúci vhodným spôsobom informuje Kupujúceho alebo Zákazníka o tomto Reklamačnom poriadku a na žiadosť Kupujúceho ho poskytne v textovej podobe. Tento reklamačný poriadok je v súlade so zákonom č. 89/2012 Z. z., Občianskym zákonníkom a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa.
Podanie žiadosti
Kupujúci alebo zákazník má právo podať reklamáciu u predávajúceho alebo v jeho sídle či mieste podnikania. Kupujúci alebo zákazník je povinný uplatniť reklamáciu na reklamačnom formulári.
Kupujúci alebo zákazník je povinný preukázať, že je oprávnený uplatniť reklamáciu, a to najmä dokladom o dátume nákupu, predložením podpísanej zmluvy alebo iným hodnoverným spôsobom.
Lehota na uplatnenie práv
Kupujúci môže uplatniť svoje práva z vadného plnenia do 24 mesiacov odo dňa prevzatia stavby a podpísania odovzdávacieho protokolu.
Kupujúci alebo objednávateľ je povinný uplatniť svoje práva z vadného plnenia bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí, že stavba má vady. Predávajúci nezodpovedá za zvýšenie rozsahu škody, ak kupujúci užíva stavbu, hoci o vadách vie. Ak kupujúci uplatní vady u predávajúceho oprávnene, lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia neplynie po dobu, počas ktorej je stavba v oprave a kupujúci ju nemôže užívať.
Kvalita pri príjme
Predávajúci vyhlasuje, že stavbu odovzdáva kupujúcemu v súlade s ustanoveniami § 2161 Občianskeho zákonníka, t. j. že:
Stavba má vlastnosti dohodnuté medzi kupujúcim a predávajúcim, a ak k dohode nedošlo, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu stavby a na základe nimi vykonanej reklamy,
Stavba je vhodná na účel, ktorý predávajúci uvádza ako účel jej použitia alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa.
Budova spĺňa požiadavky právnych predpisov.
V prípade, že stavba pri prevzatí kupujúcim nebude spĺňať vyššie uvedené požiadavky, má kupujúci právo stavbu neprevziať, prípadne môžu byť vady uvedené v odovzdávacom protokole s určenou lehotou na ich odstránenie, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu veci neprimerané. Ak sa vada týka len časti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu tejto časti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie celej kúpnej ceny. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.
Vybavovanie sťažností
Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady.
Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu alebo Zákazníkovi písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, charakteristiku reklamovanej vady, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný Kupujúcim a spôsob, akým bude Kupujúci alebo Zákazník informovaný o jej vybavení.
Reklamácie vrátane odstránenia vád sa musia vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a informovania predávajúceho, ak sa predávajúci s kupujúcim alebo zákazníkom nedohodne na dlhšej lehote. Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, posledným dňom lehoty je nasledujúci pracovný deň. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy.
Predávajúci písomne potvrdí kupujúcemu alebo zákazníkovi spôsob vybavenia reklamácie a dobu jej trvania. Kupujúci alebo zákazník nie je oprávnený raz zvolený spôsob vybavenia reklamácie meniť bez súhlasu predávajúceho, s výnimkou situácií, keď zvolený spôsob vybavenia nie je možné realizovať vôbec alebo včas.
Náklady na reklamáciu
Ak sa zistí, že reklamácia je oprávnená, kupujúci má nárok na náhradu nákladov, ktoré účelne vynaložil pri uplatňovaní svojho práva.
Ak predávajúci zamietne reklamáciu ako neoprávnenú, môže sa kupujúci alebo obe strany po dohode s predávajúcim obrátiť na súdneho znalca v odbore a požiadať o nezávislé odborné posúdenie vady.